søndag 30. desember 2012

Lengter etter Villa Zoe!



Det er vinter og mørkt og snart nytt år! Det var masse snø ute, men i dag er det mildvær, så nå synker snøen sammen og det er blitt glatt ute.  Jeg har gått en tur på glatta i dag, og tenkt på hvor mye jeg lengter  til Karpthos! Jeg er ikke noe glad i vinteren og liker ikke å gå tur når det er glatt. Tenkte da på alle de fine turene vi har hatt rundt om på Karpathos. Så jeg håper jeg kan få tatt en tur dit i april. Jeg driver og ser på flytider og priser, og hvis ikke Olympic endrer  tidene de har lagt ut fra 1.april så skulle det gå greit å komme seg frem uten overnatting i Athen. Det gjør reisen litt lettere. For jeg tror ikke jeg klarer å vente helt til mai, til charterflyene går.. Jeg har så lyst til å fortsette med å bosette meg i Villa Zoe!



Vi hadde noen fine dager før vi måtte reise hjem nå i desember.  Men været var ikke så varmt. Så vi tok et par utflukter for å finne ved. Og ved er det nok av på Karpathos! En dag dro vi oppover mot Profitis Ilias, fjellryggen ved siden av Achata. Der var det utrolig fint og vi fant masse fin olivenved, og en del furu. Oliven er best, den brenner lenge, og gnistrer ikke.  En annen dag plukket vi langs veien ved Mertonas, der var det også veldig fint. Og den dagen var det utrolig klart vær, vi så tydelig Rhodos og andre omkringliggende øyer, og vi så til og med snøfjell i Tyrkia! Har aldri sett det  før!



Så det var godt å fyre opp i den fine peisen vår om kvelden, og det varmet faktisk helt til morgenen.
Ellers kjøpte vi inn en del ting, fine tallerkner og fat, et flott gulvteppe for å ha under kjøkkenbordet, og en del ting og tang. Vi fikk også et par fine krukker og to bilder fra vår gode nabo Ragnhild! Og litt av hvert annet som vi har fått låne av henne! Alle tiders nabo!!
Vi noterte oss ting vi må ha, bl.a. må vi begge ha overmadrasser til sengene. Det er ikke så lett å få tak i på øya, så det må vi nok kjøpe hjemme og ta med oss på flyet.  Vi må kjøpe sengetøy også. Nå er det slutt på at det kommer vaskehjelp som skifter sengetøyet vårt rett som det er! Nå må vi passe på det selv! 

Til jul fikk jeg fine håndklær, stekespade, øse og annet serveringsbestikk og eggeskjeer. Må også finne noen eggeglass og litt av hvert annet! Ellers er jeg igang med å strikke småhåndkleer, skal også hekle grytekluter, og Anne-Berit er i gang med å strikke et lappeteppe som vi kan ha over toseteren i stua, den er ikke særlig pen som den er.. Så vi har nok å gjøre utover vinteren!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar